HOTARAREA NR. 27 / 2015

Privind stabilirea unor  masuri pentru asigurarea liberului acces la informatiile de interes public

CONSILIUL LOCAL al Orasului Somcuta Mare, intrunit in sedinta ordinara, in data de 19.03.2015,

Avand in vedere proiectul de hotarare initiat de catre domnul Primar al Orasului Somcuta Mare, Talpos Florin Vasile, referatul de specialitate prezentat de Biroul Juridic si Administratie Publica Locala, prin care se motiveaza necesitatea adoptarii prezentei hotarari,

Avizul Comisiei de administratie publica locala si juridica, din cadrul Consiliului Local al Orasului Somcuta Mare,

In temeiul prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informarmatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararea de Guvern nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, 

In baza prevederilor art. 36 alin. (1) si (9), art. 45, art. 115 alin. 1 lit. ’’b’’ din  Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

Luand in considerare avizul secretarului Orasului Somcuta Mare,

Adopta prezenta,

H O T A R A R E:

Art. 1 – Se aproba lista cuprinzand informatiile publice care se comunica din oficiu, conform anexei nr. 1 care face parte integranta din prezenta hotarare.

(2) Accesul la informatiile de interes public comunicate din oficiu se realizeaza prin:

- afisare la sediul Primariei Orasului Somcuta Mare,

- publicare in mass-media locala sau in Monitorul Oficial, partea a III sau VI dupa caz,

- publicare in pagina de internet www.somcutamare.ro

- consultarea informatiilor la sediul Primariei Orasului Somcuta Mare

Art. 2. Se aproba lista documentelor de interes public produse si/sau gestionate prin aparatul de specialitate al Primarului, altele decat cele puse la dispozitie din oficiu si care se comunica in conditiile art. 7 din Legea nr. 544/2001 potrivit anexei nr. 2 care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 3. Se aproba lista documentelor emise si/sau gestionate prin aparatul de specialitate al Primarului, care se excepteaza de la liberul acces la informatiile de interes public, potrivit anexei nr. 3 care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 4. Informatiile de interes public prevazute in anexele la prezenta hotarare, se pun la dispozitie persoanelor interesate prin intermediul Biroului Juridic si Administratie Publica Locala, prin persoanele desemnate prin dispozitie a primarului.  

Art. 5. In cazul in care solicitarea de informatii implica realizarea de copii de pe documentele detinute de Primaria Orasului Somcuta Mare, costul serviciilor de copiere este suportat de catre solicitant care este de 0,5 lei/pagina.

Art. 6. Prezenta hotarare se comunica:

-          Institutiei Prefectului – Maramures,

-          Domnului Primar al Orasului Somcuta Mare,

-          Compartimentelor de specialitate din cadrul Primariei Orasului Somcuta Mare,

-          Prin afisare, publicare site.

CONTRASEMNEAZA SECRETAR

 TOMA ALIN FLORIN

 

PRESEDINTE DE SEDINTA

BUDA GHEORGHE

 

SOMCUTA MARE

19.03.2015

 

 

Cvorum:  13  consilieri prezenti, Pentru 13 voturi, Impotriva 0  voturi,  Abtineri 0 voturi

 

 

Anexa nr. 1

Lista cuprinzand informatiile publice care se comunica din oficiu

  1. Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea Primariei Orasului Somcuta Mare, si Consiliului Local Somcuta Mare,
  2. Structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare, programul audientelor autoritatilor publice,
  3. Numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatilor si ale functionarilor responsabili cu informatiile publice,
  4. Coordonatele de contact ale Primariei, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adrese de e-mail si adresa paginii de internet,
  5. Sursele financiare, bugetul, bilantul contabil, taxele si impozitele locale,
  6. Programe si strategii proprii,
  7. Lista cuprinzand documentele de interes public,
  8. Lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate potrivit legii,
  9. Modalitati de contestare a deciziei autoritatii sau institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate,
  10. Declaratiile de avere ale functionarilor publici din cadrul Primariei Orasului Somcuta Mare si ale alesilor locali,
  11. Regulamentul de organizare si functionare al Consiliului Local Somcuta Mare, componenta nominala si apartenenta politica si componenta comisiiilor de specialitate,
  12. Dispozitiile primarului cu privire la stabilirea ordinii de zi a sedintelor consiliului local,
  13. Proiectele de hotarari aflate pe ordinea de zi, insotite de rapoartele de specialiatte si intreaga documentatie aferenta,
  14. Hotararile cu caracter normativ ale consiliului local,
  15. Rapoartele anuale de activitate ale primarului, viceprimarului si consilierilor locali precum si ale comisiilor de specialitate,
  16. Raportul anual al primarului privind starea economica, viceprimarului si consilierilor locali, precum si ale comisiilor de specialitate,
  17. Regulamentul de organizare si functionare al aparatului de specialitate al primarului,
  18. Procese verbale ale sedintelor consiliului local.

Anexa nr. 2

LISTA

Cuprinzand documentele de interes public produse si/sau gestionate prin aparatul de specialitate, altele decat cele puse la dispozitie din oficiu si care se comunica in conditiile art. 7 din Legea nr. 544/2001 

  1. Hotarari ale Consiliului local si procesele verbale ale acestora,
  2. Dispozitiile emise de Primarul Orasului Somcuta Mare,
  3. Componenta nominala a Consiliului Local, insclusiv aparatenenta politica, comisiile de specialitate, regulamentul de organizare si functionare al Consiliului local,
  4. Rapoartele anuale de activitate intocmite de consilierii locali,
  5. Informarile intocmite de Primarul Orasului Somcuta Mare privind starea economico-sociala a Orasului, rapoartele anuale de activitate economico-sociala, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilor consiliului local,
  6. Lista imputernicitilor primarului care pot constata contraventii, aplica sanctiuni si domeniile de activitate,
  7. Lista proceselor-verbale de constatare a contraventiilor,
  8. Documentele cu privire la inchirierea ori concesionarea spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta,
  9. Minutele dezbaterilor publice,
  10. Planul urbanistic general, regulamentul de urbanism, planurile urbanistice zonale, planurile urbanistice de detaliu, planurile de situatie, amplasamente cu mobilier stradal si constructii provizorii,
  11. Documentatiile cu caracter tehnic, documentatiile de urbanism si amenajarea teritoriului, precum si celelalte reglementari urbanistice care au stat la baza autorizatiilor de construire/desfiintare,
  12. Lista certificatelor de urbanism si a autorizatiilor de construire/desfiintare eliberate,
  13. Situatia statistica privind activitatea de stare civila: numarul nasterilor, casatoriilor, deceselor,
  14. Evidenta dosarelor de asistenta sociala a persoanelor varstnice in vederea incheierii unui act juridic de instrainare in scopul intretinerii si ingrijirii sale,
  15. Lista beneficiarilor venitului minim garantat. Activitatile si locurile in care se presteaza munca in folosul comunitatii, prezenta lunara la munca a beneficiarilor ajutorului social,
  16. Programul/planul anual al achizitiilor publice,
  17. Dosarul achizitiilor publice, inclusiv contractele de bunuri si servicii, exclusiv documentele care contin informatii clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuala, potrivit legii. Rapoartele privind contractele de achizitii publice atribuite,
  18. Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante,
  19. Nivelul impozitelor si taxelor locale stabilite conform hotararii consiliului local, modul de calcul al acestora, facilitatile fiscale de care beneficiaza anumite categorii de cetateni, informatii care privesc aplicarea Legii nr. 571/2003 modificata si completata, privind Codul fiscal,
  1. Relatii de colaborare sau parteneriat cu autoritatile publice din tara si din strainatate, infratirea cu alte comunitati din strainatate, programe ale unor vizite bilaterale,
  2. Lista asociatiilor de proprietari/locatari,
  3. Lista atestatelor de producator eliberate si a carnetelor de comercializare,
  4. Informatii privind activitatea culturalo-sportiva desfasurata pe teritoriul Orasului Somcuta Mare,
  5. Relatia cu ONG-uri, programe si colaborari
  6. Informatii despre programele cu finantare externa,
  7. Registre agricole,
  8. Actele care au stat la baza constituirii sau reconstituirii dreptului de proprietate,
  9. Raportul semestrial privind activitatea desfasurata in conditiile Legii nr. 448/2006, republicata, de catre asistentii personali,
  10. Evidenta dosarelor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap ai persoanelor cu handicap grav si a beneficiarilor de indemnizatie lunara,
  11. Evidenta dosarelor de alocatie de sustinere si a beneficiarilor de ajutor pentru incalzirea locuintei,
  12. Lista beneficiarilor de prestatii sociale.

Anexa nr. 3

Lista cuprinzand documentele emise si/sau gestionate prin aparatul de specialitate al Primarului Orasului Somcuta Mare care se excepteaza de la liberul acces la informatiile de interes public

  1. Documentele cu caracter personal care insotesc hotararile consiliului local si dispozitiile primarului,
  2. Documente de stare civila care privesc statutul civil al persoanei, cum ar fi acte si certificate de nastere, de casatorie, de deces, precum si copii ale acestora, dosare de casatorie, mentiuni referitoare la modificarea statutului civil al persoanei si alte asemenea, cu exceptia situatiilor statistice referitoare la actele si faptele de stare civila inregistrate la nivelul Orasului Somcuta Mare,
  3. Documentele de identitate, cum ar fi cartea de identitate provizorie, precum si documentele care au stat la baza eliberarii acestora,
  4. Dosarele de schimbare de nume pe cale administrativa, rectificare, anulare, completare, transcriere certificate de stare civila, inregistrare tardiva a nasterii, moarte prezumata, dosarele intocmite pentru divorturile administrative,
  5. Prelucrari de date cu caracter personal, fara consimtamantul persoanei vizate, listele electorale premanente,
  6. Procesele verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor,
  7. Cererile petitiile, precum si reclamatiile si sesizarile adresate Primariei Orasului Somcuta Mare si Consiliului Local, fara acordul semnatarilor,
  8. Informatii cu privire la impozitele si taxele locale, alte obligatii ale platitorilor care tin de pastrarea secretului fiscal,
  9. Informatii primite de la banci, organe de politie, institutii care gestioneaza registre publice sau alte asemenea, care au caracter confidential,
  10. Documentele care se intocmesc potrivit Legii protectiei civile nr. 481/2004, precum si documentele Comitetului Local pentru Situatii de Urgenta intocmite in baza actelor normative in vigoare,
  11. Documente care se intocmesc in baza Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestari servicii de interes public, republicata,
  12. Planul de protectie civila al Orasului Somcuta Mare,
  13. Contractele civile, contractele administrative, daca acestea contin clauze de confidentialitate,
  14. Rapoartele de audit intern si procesele verbale de control,
  15. Documentele care privesc persoane fizice, aflate in dosarele Biroului Juridic si Administratie Publica Locala, care fac obiectul unor cauze aflate pe rolul instantelor judecatoresti ori care au facut obiectul unor dosare solutionate definitiv si irevocabil de catre acestea,
  16. Documentele aflate pe rolul instantelor de judecata si documentele ce le compun in care institutia Primarului, Consiliul Local sau una din institutiile subordonate este parte,
  17. Informatii privind datele personale ale salariatilor din aparatul de specialitate al Primarului Orasului Somcuta Mare, daca actele normative in vigoare nu prevad altfel,
  1. Documente continute in dosarul achizitiei publice care contin informatii clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuala potrivit legii,
  2. Sesizarile si documentele Comisiei de disciplina; informatiile privind procedura disciplinara si cele rezultate din cercetarea administrativa, cu exceptia raportului privind propunerea de sanctionare,
  3. Documentele a caror comunicare publica poate afecta principiul liberei concurente sau care pot influenta dosarele aflate pe rolul instantelor judecatoresti,
  4. Alte documente cu caracter personal sau prelucrari de date cu caracter personal care cad sub incidenta Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv orice informatie referitoare la o persoana fizica identificata sau identificabila.

 

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.